A tervezett elavulás nem csak a kisfogyasztókat sújtja.
Mindjárt megsajnálom őket, a Windows XP-t vígan futtatgató bankokkal együtt. A multik ellen senki nem indít lejáratókampányt, ha régi cuccokat használnak. A kisfogyasztók ellen napi szinten megy a lejáratókampány, amit úgy hívnak, hogy divat. Legyen szó akár az öltözködésről, akár a tech-ről.
Az élelmiszeripari berendezéseket se örökéletre tervezik.
Senki nem is állította ezt.
Ezeknek a multiknak az üzleti modellje nem egy ennyire változó környezetre van kitalálva, mint a mostani.
Ezek a multik teremtették meg ezt a változó környezetet, hogy minden szart újravásároltathassanak.
A fogyasztók anyagi lehetőségeinek a szűkülése nekik se ok a pezsgőbontásra.
De ok volt az áremelésre. Ami így kissé röhejessé teszi az egészet.
Biztos biznisznek a bizonytalanság a "legfélelmetesebb" ellensége.
Egy monopol multinak ne lenne biztos biznisze? Étolaj alapélelmiszer.
Olyan időket élünk, amikor az alkalmazkodó készség a "leghatásosabb" eszköz a túléléshez.
Egy marketingsapkás motivációs tréner se mondta volna el jobban.
Ezekben a mondatokbn külön-külön fellelhető igazság, de távolról sem magyarázza, hogy a pék faszába volt etikus költségcsökkentés mellett árat emelni és ezzel 4x-es profitot beszedni. Mert ha tényleg a fennmaradásukról lenne szó, azt még megérteném, de nem állnak a csőd szélén és nem is álltak a csőd szélén.