Én dolgoztam olyan cégnél, amelyik ilyen cuccok (pl. mosógép, hűtőgép, mosogatógép stb. ún "fehéráru") házhozszállításával foglalkozott. Aki ilyen terméket ad el, azt semmennyiben nem érdekli, hogy mikor viszi ki a futárszolgálat az eladott terméket. Pontosabban: olyan alacsonyra szorítják le a házhozszállítás költségét, amennyiért csúcsidőszakban a szolgáltató (általában ez nem futárszolgálat, mert ahhoz túl nagy a termék) képtelen bármilyen határidőre teljesíteni a fuvart. Az a kapacitás, ami karácsony előtt kellene, nem teremthető elő hirtelen, ahhoz pedig, hogy a szolgáltató fel tudjon készülni rá, többet kellene fizetni érte. Kötbért sem tud vállalni a szolgáltató, vagy ha vállal, tönkremegy bele. Volt idő, amikor ennek a szolgáltatásnak az ára lehetővé tette, hogy a fuvarozó olyan szezonális kapacitást állítson be pl. év végén, amivel csökkenthető a késedelem. Azt képzeld el, mintha a számítógépnek egy évben néhány napig 20-szor akkora (nem vicc, 20-szor!) processzorteljesítményre van szüksége, mint az év más, normális időszakában. Van az a pénz, amiért erre rá tudsz készülni, ha megfizeti valaki. Az EMAG (és a mögötte álló webshoposok) nem fizetik meg ezt és szarnak arra, hogy a vevője elégedett-e - nem is tehet nagyon mást, mert a verseny olyan alacsonyra szorítja az árakat, hogy ha meg akarná veled fizettetni a házhozszállítást karácsony előtt, nem rendelnél tőle mosógépet. Mástól vennél, aki szintén nem szállítana napokig.