A sima C-t mondtam volna, de mivel a játékkészítés lesz a fő cél, akkor jobb a C++-ra rámenni mindjárt, az a játékfejlesztés non plus ultrája, akár mennyire is utálják sokan. Könyvből ajánlani nem tudok, amit írtak, az a tanuljunk 24 óra alatt nem rossz, de ha jó az angol nyelvű, akkor bármilyen netes oldal, YouTube tutorial alapján neki lehet menni, esetleg Library Genesis-ről (ehhez a library genesis proxy szavakra kell rákeresőzni) is lehet egy csomót tölteni, teljesen ingyen, rákeres, hogy learn C++, stb.. Letölti, amit tetszik neki, tanulgat belőle, ha valamelyik nem jó, megy rá a következőre. Elég lehetetlen akármit is ajánlani, mivel mindenkinek más könyv vagy leírás lesz hasznos, érthető, nem vagyunk egyformák. Anno én is mindenféle netes oldalról, példakódokból tanulgattam ezeket.
A Godot, Unity lehet több sikerélményt adna neki, de azzal nem progamozni fog megtanulni, hanem kötött lesz ezekhez a frameworkökhöz, engine-ekhez, az velük a baj. Végső esetben viszont bepróbálhatók, hátha lelkesíti, és nem adja fel azonnal, ha száraznak érzi a témát.