A streaming média is idővel ott fog kikötni, ahol a tévécsatornák: hiába fizetsz érte, odadobják az arcodba a reklámot.
Lásd pl.: https://www.hwsw.hu/hirek/65508/disney-reklam-streaming-svod-hirdeto-pl…
Néhány év múlva lesz egy 5000 Ft/hó csomag, amiben nem lesznek reklámok, meg lesz egy 2500 Ft/hó, amiben annyi reklám lesz, mint amennyi most van az ingyenes™ változatban. Zeller Mérnök Úr persze majd néhány év múlva is azt szendvicsemberkedi a HUP-on, hogy neki megéri™ az 5000 Ft/hó, mert igazából ki tudja fizetni és nem kell reklámblokkolók, meg NewPipe installálásával bajlódnia.
Ez egy folyamat része, a Youtube-nál most a beetetési fázis van, amikor még az előfizetés reklámmentes.
Az egész arról szól, hogy a túl nagyra hízott, növkedni egyre nehezebben képes Google még többet növekedjen. Erőltetett növekedés, ahogy mondani szoktam. A Youtube így is masszívan profitábilis. A Google még inkább. A hirdetésblokkolók elleni cicaharc szimpla profitmaximalizáció, illetve ebben az esetben már extraprofit-hajhászat, ugyanis a reklámblokkolók boszorkányüldözésével szerzett plusz profit már nem tisztességes, értékteremtő munkából származik, hanem a piaci körülmények, igények stb. önkényes, erőszakkal történő megváltoztatásából. Itt konkrétan a nem fizetőképes kereslet minél nagyobb részét szeretnék fizetőképessé erőltetni.