Tudtommal Magyarországon alkatrészgarancia van, azaz a csomagolást csak akkor kérheti a kereskedő, ha kizárólag azon szerepel a cikkszám, vonalkód, bármi, a terméken nem. Ez azért elég ritka. Vagyis ha a monitort a nagyi babos kendőjébe bugyolálva viszem vissza, akkor is vissza kell vennie. A csomagolást kérheti még abban az esetben, ha három napon belül viszed vissza a terméket, kibontatlanul, hogy nem tetszik, nem kell stb. Ilyenkor azt is eldöntheti, hogy egyáltalán foglalkozik-e veled és problémáddal, hiszen ez az eset nem garanciális probléma.
Én azt szoktam volt csinálni, hogy kinyomtatva viszem magammal az ide vonatkozó dolgokat, és ha akadékoskodik a kis buta közenincshozzá-típusú ügyfélszolgálatos, akkor az orra alá nyomom; megkérdezem, hogy tud-e olvasni, valamint hogy akar-e egy akkora balhét, aminek a végén a drága felettesei úgyis őrajta verik el a port, hogy miért nem vette vissza a hibás terméket. Igaz, erre eddig csak egyszer volt szükség, egy Auchanban, ahol azt akarta elhitetni velema pultmögötti, hogy cserélni nem tudja az árut, de ad nekem Auchanos tikettet, amit levásárolhatok náluk, mert ő ugyan pénzt nem ad vissza. Persze végül visszaadta a pénzt, csak fel kellett világosítani, hogy nem ő diktál, hanem a törvény.