"Nyilvan nem a beepitett grafokat szoktak hianyolni a C++-bol. Hanem mondjuk a dinamikus tomboket, mapeket, stringeket, slicingot, stb. Nem veletlenul vannak ezek az adatstrukturak _beepitve_ a modern nyelvekbe."
Ez szép és jó, csak akkor már nem tudod egységesen kezelni a beépített dinamikus tömböt, és az utólag hozzáírt gráfot.
Egységes kezelés alatt azt értem, hogy C++-ban ha definiálni tudsz egy adatszerkezetre egy bejárót, onnantól kezdve az algorithms nagy része a rendelkezésedre áll. Erről szól a generikus programozás.
Ha van n adatszerkezeted és m algoritmusod, akkor nem n*m-szer kell dolgoznod, hanem n+m-szer.
Egyébként a gondolatmenet alapján a Java pl szintén nem "modern nyelv".
Se slicing, se _beépített_ adatszerkezetek....
"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee."
-- Ted Ts'o