( asch | 2023. 10. 31., k – 11:27 )

>Olyan eketromos, amiben nincs ekkora nyomaték, nincs benne 2000+ lóerő (minek)

A regeneratív fékezés csak akkor működik értelmezhető teljesítménnyel, ha van egy erőtartalék a rendszerben. Pláne kis sebességnél, ahol az elindulás-megállás ciklusok többnyire mennek. (A valóságban, a WLTP-t nem tudom.) A "felesleges" teljesítmény alig jelent hatékonyság vesztést amikor nem hajtják gyorsan. A villanymotor tömege nem túl nagy az egész autóhoz mérten arányaiban. A vezérlő (inverter) drága, de a tömege szintén nem jelentős. Az inverter hatásfoka mennél nagyobb (kevesebb hőtermelés), annál nagyobb maximum áramra lesz képes. Kábelből is eleve vastag kell a hatásfok miatt is. Az akksik lehetséges árama pedig összeadódik magától is (400-800-1200V van sorba kapcsolva, és ezekből néhány párhuzamosan). Ezek miatt ha hatékony nagy hatótávra képes autót csinálsz, akkor az szinte ingyen óriási teljesítményű is lesz.

Ami ICE esetén volt, hogy a nagy teljesítményű autók normál forgalmi tempónál is sokkal többet fogyasztottak, az itt nincsen. Oké, a négy kerék meghajtású csúcsteljesítményű modellek hatótávja egy kicsivel kisebb mint a hatótávra optimalizált modellnek, de nem olyan óriási a különbség. Nem is teljesen értem, hogy egyáltalán mi az oka a kisebb hatótávnak? Talán a nagyobb tömeg és a motor meg az erőátvitel forgása üresen az ami elviszi azt a kis energiát.