Ha jól értjük a cikket, akkor 2-3 éve már EV-znek, és ingyen parkolnak. Ha napi 4-5-6 címük van, ami azért simán reális, és nincs áruszállítós matrica, akkor simán sokforint jött be. Tegnap a luxus XII. kerületben potom 600Ft/óráért parkoltam. Nem mintha gond lenne, vagy sűrűn előfordulna, de ahol 3 autó mászkál, és naponta 2-3-4 órát parkolnak, ott ez nem két fillér a hónap végén. A másik dolog, hogy a szaldó elszámolás miatt ingyen tudnak tölteni telephelyen, ha sikerült napelemezniük. Ha pedig szombat vasárnap bent vannak az autók, akkor konkrétan zöld árammal töltik. Ez sokkal de sokkal jobb annál, mint azok az ICE-k, amik egy gázfröccsnél a Széll Kálmán teret füstbe borítják. Ez utóbbi tegnap megtörtént egy Hiace jellegű munkásbusz szerűvel. Előttem pedig egy Citroen valami ment, az egész új lehetett, és irgalmatlan kéket okádott.
Végül, de nem utolsó sorban, itt Bp-n egyelőre marad a zöldrendszámúak ingyenes parkolása.
Töltésben pedig gyorstölteni sem kell feltétlenül, mert este töltikézik (völgyidőszak), és reggel pedig indulásra kész. Esetleg napközben kajaidőben valami töltő jellegűhöz szerveződnek, de az nem egy különösebb probléma, csak odafigyelést igényel, ha egyáltalán töltési igény van. (A bedobjuk 3 perc alatt lángost, és ilyesmiket ne eröltessük, egyenek rendesen, nyugodtan, és normális kaját.)
Extrabónusz: Egészen 2022 közepéig literre átszámolt bekerülési költség jelentősen jobb volt publikus villanytöltőről az áram, mint a gázolaj a benzinkúton. Most közel 700Ft/literrel pörög a gázolaj, és jövőre jön a +40Ft-os emelés mindenképp.
Javaslom a Speedzone vonatkozó videóját, ahol az egyik áruházlánc győri kiszállítását nézték meg az új elektromos furgonnal: https://www.youtube.com/watch?v=yBtgAwbQseY