( pink | 2023. 09. 25., h – 13:37 )

1-2 Mihály között lehet kifogni igazi gyöngyszemeket. Rádobsz még egyszer ennyit, és van egy fasza kocsid.
A fontos, hogy a kasztni meg a beltér ne legyen még menthetetlen, és minél kevésbé legyen mókolva a motor.
A legjobb, amikor súlyosnak tűnő, de kis rutinnal könnyen javítható hibája van (pl. elporladt vákuumrendszer).

Mk1 Sharanokból, Alhambrákból 1M alatt is lehet jó vételeket találni, AFN motorkódos TDI-ket. Persze bele kell kalkulálni, hogy még 1-2M rámegy vásárlás után.

Most egy 1987-es benzines Ducato Mk1-et újítunk fel otthon, hobbiautónak. Karburátoros, alulvezérelt (OHV) motor, igazi gyöngyszem! Imádom! :-)

Ezek a régi autók számomra sokkal élhetőbbek, mint az újabb szutykok. Megbízhatóak, apró gondok szoktak lenni, amik olcsón megjavíthatók, nem a mai szemlélettel készültek. Kasztnira kell figyelni, esetleg néha kárpitoshoz vinni (tehát azért törődős autók; olyanoknak ajánlom, akiknél van erre affinitás).
Az egyetlen hátrányuk a szar törésteszt. Régen nem fordítottak akkora hangsúlyt az utascellára, mint a 2000-es évektől.