( asch | 2023. 09. 21., cs – 10:24 )

Szerintem ésszerű cél volna csökkenteni az autók tömegét mind biztonsági, mind pedig környezetvédelmi okokból is. Úgyhogy akár jónak is nevezhetjük az alapötletet.

Csakhogy már a SUV őrületet is szabályozás hívta életre, mert a nagyobb tömegű kocsikkal megengedőbb volt a környezetvédelmi norma. Ezért a gyárak a nagyobb kocsikat kezdték reklámozni, hogy az eladásaik javítsák az átlagpontjukat (javítsatok ki, ha nem így volt...). Azon meg nem kell csodálkozni, hogy az emberek azzal járnak, ami divatos! Most pedig szabályozással próbálják megfékezni az autóipar értelmetlen irányba való elmozdulását. Az tényleg nonszensz, hogy pont miközben mindenki a zöldségről beszél, aközben nőttek a homlokfelületek óriásira és fogyasztanak 10l körül (állítólag) a zöld rendszámos SUV-ok. Csinálnak egy ilyen új szabályt és azt várják tőle, hogy lassanként visszafogyasztja a kocsikat?

Először ugye alig lesz a piacon 1800kg össztömeg alatti kocsi. Aki továbbra is vezetni akar, az meg fogja csinálni a B+ jogsit. Utána meg már mindegy lesz neki és marad a nagy autónál. De a fiatalok lassanként már könnyebb kocsikkal fogják csapatni, mert akinek friss jogsis gyereke lesz, az kisautót fog venni neki. És végülis talán ez a jogalkotó célja. Akár működhet is.