( zeller | 2007. 01. 02., k – 14:37 )

A POS egy adott bankhoz (elfogadó bank) "tárcsáz be" -- alapsávi modem, ISDN, esetleg X.25 PAD segítségével, majd onnan kér engedélykódot. Azt tippelem, hogyha hazai bank a kibocsátó (vagy saját kártya -- OTP, ill. K&H rendlekezik nagyon sok POS-sal, illetve az Erste is nyomul a piacon), akkor a fedezetet is ellenőrzi a rendszer, ha nem saját és/vagy külföldi kibocsátású kártya (nincs közvetlen kapcsolat) akkor csak a kártyatársaságig jut el a kérdés/kérés, és csak az derül közben ki hogy a kártya valid/invalid.

GPRS: A Lapker-nél a mobilos egyenlegfeltöltés vásárlása tudtommal GPRS-en megy, nem tudom, milyenek a tapasztalatok vele (Cardnet-esek tudják).

Az átutalásokat osszuk ketté: bankon belüli, illetve bankközi utalás. A bankon belüli esetben azonnal csekkolható a dolog, tehát elvileg nincs akadálya a 7*24 órás azonnali utalásnak -- nekem pl. szilveszter este sikerült minden gond nélkül számláról-számlára utalni.

A bankközi utalást is két részre lehet osztani: GIRO-s, illetve VIBER-es. A GIRO-s utalás időzítéseivel kapcsolatban lásd www.giro.hu -- gyakorlatilag banközi elszámolással, napi rendszerességgel mennek át az utalások. A VIBER nem hinném, hogy az itt fórumozókat magánemberként érintené, ezen elsősorban nagyösszegű, azonnali (ValósIdejű Bankközi ElszámolóRendszer) pénzmozgásokat lehet eszközölni -- a GIRO-s utaláshoz képest jelentősen magasabb költség mellett.