Na amúgy a vicc, hogy a motoros tiltó tábla, csak motorra vonatkozik. Az 50-es kétütemű robogókkal és endurókkal a helyi kissrácok továbbra is csapathatják. Ugyanis létezik külön SMKP behajtani tilos tábla. Ez nem került ki, így a leghangosabb, legidegesítőbb hangú kétkerekűek behajthatnak.
Csak 1-2 apróság tisztázása miatt összefoglalom, hogy teljes legyen a kép. Motorosként magam is elkerülöm a Mátrát a sok fel-alá járkáló lapon forduló versenyző miatt. Visegrád érintett szakasza viszont erre nem alkalmas. A két tiltó tábla között van összesen 3 kanyar, de rendszerint minden eső után tele van az út a hegyoldalról lehulló porral, kavicsokkal. Ez kivételesen egy olyan szakasz, amit nem használnak a motorosok versenypályaként (ellenben Bajna-Héreg, Mátra, Bakony). Itt valóban a Panoráma kilátó elérése volt az elsődleges cél.
Rá lehet keresni Visegrádiak panaszára, több cikk is volt róla június elején. A cikkek mind éjszaka DRITELŐ autókról szól. A polgármester hivatalos kérelmében (amiben kérvényezte a motorral behajtani tilos tábla engedélyezését) IS az éjszakai zajforrást jelölte meg. Persze a levélben az szerepelt, hogy éjszaka autósok és motorosok versenyeznek és a 11-es úton a parkolókban szerelik át a versenygumikat.
Közületek akik motoroznak/motoroztak: közvilágítás nélküli, erdei úton, mennyire valós állítás az, hogy éjjel motorosok versenyeznek? Nekem egy olyan ismerősöm sincs, aki szívesen motorozik a sötétben (az tény, hogy ahogy autósok közt is, úgy természetesen motorosok közt is léteznek olyanok, akik szeretnek éjjel a VÁROSOKBAN AHOL VAN KÖZVILÁGÍTÁS kimenni csapatni. De nem erdőbe, vakon!)
Versenygumira váltás: Autók esetében megoldható, van csomagtér. Motoros felpakolja a garnitúra versenygumit a hátára? Szóval a dritelő autóktól volt hangos a sajtó, majd ezután került ki a tábla.
Ja és +adalék, hogy miért mondva csinált indok az egész a polgármester részéről. 2019-es fejlesztési terv nyilvánosan elérhető, amiben hangos motorról nincs szó, ellenben ugyanezen szakaszra kihelyezendő tábla már ott is szerepel. A szöveg szerint az út állapota balesetveszélyes a motorosokra, így a motorral behajtani tilos tábla az ajánlás, a motorosok védelmében. Csak közben jött egy Covid, majd a kerékpár versenyt azon az úton rendezték meg, a szar útat felújították, az eredeti indok már nem állta meg a helyét. Viszont a driftelő autók mellé lehetett csapni a motorosokat is. A gond nem az, hogy ki ha én nem, hogy képzelik, hogy a motorosok nem cisnálhatnak azt, amit akarnak. A gond az, hogy nem egy 30-as tábla került ki. Nem az került ki, hogy este 8-tól reggel 8-ig SENKI NEM HAJTHAT BE. Az éjszakai zajok, a driftelő autók problémáját nem oldja meg az, ha napközben kitiltják a motorokat. Mind ismerjük milyen hangja tud lenni a tuningolt autónak és a driftelésnek. Főleg, ha ez nem nappal történik, amikor alapvetően zajosabb a környezet mindentől, hanem éjjel. Mégis valamiért az éjszakai hangoskodás helyett, a polgármester szerint valamiért nagyobb probléma a szombatonként, vasárnaponként arra járó motorosok. Út statisztikát is meg lehet nézni, hogy míg Mátrába mennyi motoros jár a 24-esen egy szombati napon, annak töredéke jár Visegrádra. Míg a 24-es út statisztikájában a 100% forgalomból mondjuk 60+% motor és a maradék az egyéb jármű, addig Visegrádon a forgalom 20%-ánál is kevesbb a motoros. Ennyire nem versenyezni járnak. Ráadásul nem lehet azt mondani, hogy 10 elhaladó motorból 9 vagy 8 vagy akár 5 szar hangos sportdobos. Jellemzően sokkal kevesebb a hangos motor, mint csendes. Szóval egy nap elmegy ott 10, max 20 hangos motor NAPPAL, az ki szerint zavaróbb, mint éjjel 1 és 2 között folyamatosan hallgatni a driftelő autókat?