Igen, furcsa tiling után a stacking, óriási visszalépés hatékonyságban. Bár én legtöbbször kvázi teljes képernyős (az i3wm nyelvén monocle) módban használom a legtöbb programot (windowgap sincs, se ablakdekoráció, se keret), és csak néhány virtuális asztalomon van tiling (master-stack vagy grid, általában kerettel és résekkel, de dekoráció nélkül), ha tilingot akarok, akkor átküldöm az illető programot ezekre az asztalokra, de ez ritkább. Illetve a játékok és mpv-vel nyíló vagy böngészőben nézett videók azok, amik meg teljes képernyőn mennek (ez tényleg full screen, a bar se látszik).
A wmaker viszont tud némi tilingot, 2 ablakos edge snapping és 3 ablakos master-stack vagy 4 ablakos corner snapping / grid lehetséges benne, az nekem talán elég. Bár nem automatán tudja, csak kéziben, de lehet az is elég.
Az a baj, hogy a videón nem sokat látnál, csak egy háttérképet, felül fekete bar-ral, meg hogy a semmiből mindenféle terminál pattan fel mindenféle méretben, aztán az egész értelmetlennek tűnne, meg vizuálisan se látványos (se kompozitor, se átlátszóság, se árnyékok, se animációk nincsenek), mivel nagyon puritán, nem vagyok designer. A wmaker még nincs kész se, csak kísérletezek vele, hátha beválik. Nem biztos, de megér egy esélyt adni neki.
Leginkább azonban az egész történetben nekem a memóriafogyasztás megmagyarázhatatlan. Hogy egy nagyobb RSS = USS + SHR foglalású wmaker és icewm betöltése után hogyan foglalhat a frissen bootolt rendszer idle-ben kevesebb memóriát, mint a htop/ps/smem szerint is tized annyi foglalású WM nélküli vagy tiling WM-es állapottal (bspwm, dk wm). Mert a wmaker-ben ott vannak az asztali ikonok, dokk, ablakdekorációk, Wing-framework, stb., és mégis kevesebb memóriából áll meg. Most én nem értem, hogy hogyan működnek a dolgok, vagy itt valami nagy félreértés, félremérés van.