Nem hiszem, hogy ilyet allitottam volna.
Hát pedig: "volt egy jo, de niche termekuk, aztan felultek az androidos hype vonatra, gyartottak nehany elfogadhato telefont, aztan ment a kukaba az egesz".
Már akkor a kukába ment két évvel az egész Blackberry, mielőtt gyártottak volna Android telefont. Nem aztán felültek az Android hype vonatra, hanem hagyták elmenni. 2013 végére 1 százalék alatti lett a market share, a CEO megpróbálta eladni az egész céget, nem sikerült, aztán lemondott, jött új CEO, bejelentette, hogy nem fognak új telefont kiadni (lásd Elop-effect), de azért racionalizálta az egész szarkupacot, kivonult a nyugati piacról, leginkább Indiára és Afrikára koncentrálva, ahol még volt neve és 2015 végére jutottak oda - végső kétségbeesésben, hogy akkor legyen Android, legyen a mások által gyártott telefonokon szoftver és szolgáltatás stack, de 2015 végén már kurvára késő volt belépni erre a piacra, amit akkorra már leuralt a Google.
Nokia ugyanez a vergődés, csak két évvel hamarabb kezdődött és két évvel hamarabb ért véget.
A közös bennük leginkább az, hogy mindkettő mellett valóban elment a piac és rossz vezetők hoztak rossz döntéseket, amikor 2010-11 körül lehettek volna a 1-2-3. Android-os gyártó, építve arra, hogy ekkor még ketten együtt vitték a piac 50-60 százalékát. Nem az volt a baj, hogy 2013-ban vagy 2015-ben nem szálltak fel az Android hype vonatra, hanem az, hogy 2010-ben vagy legkésőbb 2011-ben nem szálltak fel rá. 2010-ben a Nokia és a RIM/BlackBerry még 150 millió smart telefont adott el Symbian és BlackBerry alapokon, az összes Android gyártó együttvéve nem adta el ennek a felét sem, a Samsung ekkor még csak az "others" részben volt jelen, simán lehetne ma a Nokia és/vagy a BlackBerry a Samsung.