Ez egy öszvér valami
Egyébként némileg zavaros az álláspontod, hiszen kifejtetted, hogy a villanyautók szarok, mert ez a Horváth András nevű YT-celeb beragadt valami töltőn, és te egy tankkal hazajössz Horvátországból, és még marad is benne egy hétnyi autózásra. Pont ezt tudja a PHEV, sőt.
Ha egy ilyen öszvért hajtanál, és tudnád otthon tölteni, amiatt kellene aggódnod, hogy a benne maradt benzin megromlik, mert az év 99%-ában nem kellene tankolnod, a benzinmotorba pedig alig tennél km-t.
Gondolom tisztában vagy azzal, hogy az öszvér eredetileg azt jelenti, hogy két, eltérő tulajdonságú egyedet úgy kereszteznek, hogy abból egy jobb tulajdonságokkal bíró egyed jön létre? Sok embernek a PHEV pont ezt jelenti.
Tényleg komolyan gondolod, hogy csak tökkelütött idióták vesznek ilyet, hogy Grétát kielégítsék?
Itt van ez a kisbusz. Hosszú távra jól elketyeg benne a dízel (bár egyébként konkrétan ennél szerintem egy benzin-hibrid is hatékonyabb tudna lenni, ez a hatsebességes váltó iszonyat kevés, és rossz áttételezésű is), de rövid távra egyrészt gazdaságtalan, másrészt önmagát nyírja ki. Télen a rövid táv minimum 50 km, de volt, hogy még 80 km után sem moccant a hőmérő 60 fokról... (rakattam bele állófűtést)
Mi a "tisztavérű" megoldás? Egy elektromos változat? Papíron elmegy maximum 200-300 km-t, a valóságban (megrakva, klímával/fűtéssel, autópályatempóval) valószínűleg ennél jóval kevesebbet. A szottyos dízel kisbuszban múltkor majdnem 600 km-en keresztül be volt lőve a tempomat 140-re, hozzá sem nyúltam egy pedálhoz sem, néha volt csak egy-egy radaros lassítás, amikor a forgalom úgy adta ki.
Ilyet jelenleg nem lehet elektromos autóval csinálni, és ha valaki utazott már éjszaka 8 utassal, köztük több gyerekkel, az tudja, hogy nem (csak) azért vezet apuci ebben az időben, hogy kisebb legyen a forgalom, hanem azért is, mert egy megállónál potenciálisan felébred az egyik süvöltőgép, és akkor vége az egésznek, nem csak egy embernek van elbszva a napja, hanem az összesnek.
Na tessék, itt az öszvér: tökéletes rövid utakra is, a hétköznapokat letudod "ingyen" (otthon feltöltöd), nem nyírod ki a motort, de hosszú utakon is faszán elketyeg (mint a fenti dízel, tempomattal, majdnem öt órán át), és -10+ évig volt hibridem, szóval kérlek csak tapasztalattal vitatkozz- ha okosan használod, illetve a terep is olyan, az sem igaz, hogy minden esetben holt súly. Nem te mondod, hogy venni tudni kell?
Hát a hibrid/PHEV nagyon sok embernek ideális megoldás, főleg, ha tudja és akarja is tölteni, de anélkül is lehet jó adott esetben.
És állítom, az előző, most 10 éves hibridemnek még öt év múlva is kevesebb baja lesz, mint ennek a koszlott dízelnek az első évében, amibe múltkor belekötött a "pisi", mert nem tudom, csak, emiatt három hétig "csökkentett üzemmódban" tudtam csak használni, mert ki kellett cserélni az adblue tartályt, meg valami vezetéket is. Persze mikor máskor történjen ilyen, mint nyáron, amikor messze megyünk vele.
Jó, megmondtad, dízelt csak a hülye vesz (én sem vágytam rá), de goto 1, sorold már kérlek az opciókat. Nem mindenki egyszemélyes, négykerekű esernyőnek használja az autóját a két km-re lévő munkahelyéig.