ID szériával jelenleg mi a probléma?
Van valós, saját tapasztalatom ID.3, ID.4, Skoda Enyaq és Audi Q4 eTron modellekkel.
Az elektronikus hajtáslánccal önmagában nagy baj nincs. (Vannak ügyesebb EV hajtásláncok a piacon, de a VW is teljesen jó.)
Ugyanakkor:
- a VW Golf 7. generációjának (és vele rokon modelljeinek) gyakorlatilag tökéletes ergonómiáját és kezelhetőségét (pl. kezelőszerveit) sikerült pocsékra cserélni,
- a VW Golf 7. generációjának beltéri anyaghasználatát és minőségét sikerült borzasztóan lezülleszteni. (Egy ID.3-ban nekem rosszabb a "look and feel", mint egy korábbi Polo-ban.)
Ebből vannak felfelé kilógó modellek, pl. az Enyaq határozottan vonzó belül a legtöbb MEB platformos autóhoz képest. Az is érdekes, hogy a Skoda modernkori szándékos lefelé pozícionálása ellenére, jelenleg határozottan vonzóbb csomag, mint a VW testvérmodell. Sőt, UX szempontjából ide sorolám még egyes Cupra modelleket is, hajtáslánctól függetlenül. - Az árazás teljesen versenyképtelen. Amennyibe ezek az autók kerülnek, azt a pénzt sokkal jobban el lehet költeni. Sőt, szinte csak jobban lehet elkölteni.
Ha csináltak volna MEB platformra a 7-es Golffal 1:1 (minőségben és UX-ben) megfeleltethető modellt, és képesek lettek volna neki versenyképes árat adni, akkor sorok állnának a VW kereskedések előtt.