( andrej_ | 2023. 08. 04., p – 01:05 )

Azért ezzel óvatosan. Van 10M+ belsőégésű autót gyártó konszerned, mindenféle modellekkel, megtérülési időkkel, kiépített gyártókapacitással satöbbivel. Finom kis mellékzönge a szervízháttér kiépítése, a szervízek átképzése, illetve az érdekellentétek kezelése. Bónuszként te nem kimondottan a prémium, felsőközép részre lőssz, hanem mindenre. Elsőre kell egy életképes platform, kell hozzá egy gyártósor, és kell töltőhálózat az elektromos autókhoz. Ehhez képest a Tesla zöldmezősen indult, kimondottan az amcsi prémiumot célozta, és azokat a zöld irányban elkötelezetteket, akik megengedhetik maguknak az amcsiban prémiumnak számító autót. Ha megnézel egy amcsi autófinanszírozást, akkor az ottani fizuhoz képest nagyon kedvezően, és szinte nulla kamattal kapod meg. A másik érdekesség, hogy a célcsoport jelentős része eleve kétautós, sőt esetleg háromautós, valamint családi házas környezetben lakik, ahol a töltést saját magának is relatív könnyen meg tudja oldani. Egy Amszterdam, Berlin, London, Bp. belvárosi luxuslakásos valaki csak álmában oldja meg könnyen a töltést, esetleg ha újépítésű ház, akkor a garázsban talán ki tud bulizni egy külön mért valamit magának. Mindezt úgy, hogy relatív gyér még (5-10 évvel ezelőttről an szó) a töltőhálózat, és áll ott a biztonsági F150 a garázs titkos bugyrában. :)

Ha egy BMW i3-as vagy régi eupot, egolfot megnézel, akkor azokban a fogyasztás és akksitechnika+hajtástechnika még évekkel van a Tesla mögött.