( f0xhu | 2023. 07. 31., h – 18:12 )

Van egy 2009-es, D5-ös V70-em, amit ~200e km-rel vettem még 2019. végén, azóta tettem bele 54e km-t. Előtte egy S80-am volt, abba évi 25-30e km ment. Autópályázok/-tam, a munkahely 55km oda + 55km vissza, ebből kereken 5km, ami nem pálya. Jött a pandémia, aztán meg a lehetőség full HO-ra, így az autót az utóbbi 1-1.5 évben alig használtam (idén a leghosszabb táv egy Szeged-Szekszárd oda/vissza út volt). Még év elején és pár hete gondolkodtam, hogy overkill egy ilyen kocsi arra, hogy városban és/vagy max. pár 10km-es körzetben járjak vele. Gondoltam lecserélem valami inkább céleszközre és kicsit olcsóbb banánnal működő majomra. Most úgy néz ki, marad a családi tank, mert a munkahely bejelentette, hogy szeptembertől visszarendeződünk a 3+2 napos (3 HO + 2 nap telephelyi) munkavégzésre. A V70 előtt néztem volna (használt) V60 PHEV-eket, de lebeszéltek róla, mert egy új akkucsomag akkor is 6m Ft, ha újonnan vettem az autót... A következő mi lesz? Mindenképp belsőégésű és svéd. :P Én sz.v.sz. úgy vagyok vele, hogy mindaddig nem kell full elektromos, amíg meg nem lesznek adottak mindazon feltételek a "tankolással" kapcsolatban, mint a jelenlegi belsőégésű motorral szerelt autók esetén. Értem ezen a gyorstöltést, ugyanakkora hatótávra és idő alatt és/vagy battery-hot-swap. Van több villany-only tulaj az ismerősi körben és csak megerősítést nyer bennem mindig ez a gondolat. (1 számjegyű főúton 79-cel, mert úgy jön ki a matek, télen nem fűtünk, mert úgy jön ki a matek, hosszabb úton kényszermegállók, mert úgy jön ki a matek, stb... + itthon az infrastrukturális feltételek sem adottak egy full elektromos autó töltéséhez, de ez már csak a kisebbik rossz...)