( andrej_ | 2023. 07. 31., h – 13:49 )

Teljes mértékben gyártófüggő. Az új Toyota Priusban például 2 lityós szívóbenzinre tették a plugin csomagot. Valamivel biztosan nehezebb, de eleve az autók nehezebbek lettek. Egy 15kWh körüli akksi, és villanymotor az nem egy veszedelmes dolog, pláne akkor, ha sok rövidet mész és "végtelen" árammal tudod tölteni, vagy ha dugóba ragadsz. A VW-nek az 1.5 TSI-hez van illesztve.

A szupcsi új bármilyen motornál egyre nagyobb probléma, hogy ha sok rövidet mész vele, akkor nem indulnak el a tisztító ciklusok, illetve eleve nem melegszik fel rendesen, és jön koksz, meg a szétvágódás. Sajnos az A3-ad remek példa lesz, mert ha leadod 5 éves használat után, akkor neked/nálad még pöpec volt, a következő tulajnak se biztos, hogy lesz vele gondja az elején, aztán jönnek a meglepetések. De még spéci üzemállapot sem kell, az újabb benzinesekbe ugyanúgy belekerül a kettőstömegű lendkerék, mint egy dízelbe, jó esetben csak a szimpla egytömegű. Ja és ezért a sok rövidjárat miatt kiemelten fontos figyelni az olajcsere ciklust, mert ha fix ciklust mondanak, akkor a 30-40k km egy nonszensz a boltba/oviba járáshoz. Épp egy egészen balanszirozott autópiacos ember mondta egy beszélgetésben, hogy a csoda új technikák oda visznek, hogy GTK-s lesz egy autó elég könnyen, és közben még bőven 10 évet el kéne mennie.

Emitt: https://www.youtube.com/watch?v=1cDnQLvIr6c (első fél percben nemnagyon tudták hol vannak... :) )