Ennél érdekesebb kérdés az, hogy a szolgáltató csak a saját berendezésével garantálja azt, hogy a ház minden helyiségében lesz jó WiFi.
Szolgáltatóknál ez a wifi téma örök mumus, lévén az egyedi internethiba-bejelentések 70-80%-a nem szolgáltató érdekkörű.
Brutálisan sok ügyfélnél van 15-20 éves megsárgult TP-Link WR841N/bezöldült Linksys WRT54G/tetszőleges típus behelyettesítendő router, az esetek többségében ráadásul három fallal, netán egy emelettel odébb próbálnak meg netezni - nyilván wifin.
Úgy meg nyilván nem fog odatapadni a speedtest.net mutatója ahhoz a két számhoz, amit a szolgáltató le- és feltöltési sávszélesség gyanánt a honlapján ír.
Az alapvetés majd' minden helyhez kötött internetszolgáltató esetén az, hogy a szolgáltatásátadási pont a szolgáltatói eszköz (modem/ONT) Ethernet lába, ez szokott kiegészülni egyes cégeknél az általuk forgalmazott/bérbeadott wifi kütyükkel, mert az (elvileg) tuti jó, letesztelték, mernek rá garanciát vállalni.