( n.balazs | 2023. 07. 02., v – 00:59 )

Az egyik kulcsszó: méretgazdaságosság, jövedelem termelő képesség.
Ha 100 pezeta helyett 50 pezetáért adod az árut, akkor vajon el tudsz-e adni 2x többet ugyanannyi idő alatt? Az emberek nem biztos, hogy fognak 2x annyit - például hegesztő huzal - venni, mivel egyszerűen nincs rá szükségük. Mondjuk zsemléből se biztos, hogy 2x annyit fognak venni.
Persze lehet ügyeskedni pl. portfolió bővítéssel - holnaptól a hegesztő huzal és zsemle mellett mosóport is elkezdünk árulni, de ennek is van üzleti kockázata. Egyéb feltételekről nem is beszélve.


A másik kulcs a versenytársak monitorozása / árfigyelés. Erre általában külön személy / csapat van nagyobb cégeknél. KKV-nél nincs erre se ember, se szaktudás, se igény vezetői oldalról. Internet korában sokan azt se tudják, hogy kik lehetnek a versenytársaik.

Arról a vicces helyzetről már nem is mesélek, amikor XY autóalkatrész kereskedelmi cég védi a weboldalát, hogy ne "lopja le" a versenytárs a listaárakat. És külön emberek vannak foglalkoztatva erre, akik a "védelmen" dolgoznak és akik "megkerülik" ezt. Ha nem a saját szememmel láttam volna, akkor nem hiszem el. Nyugi, mindegyik nagy csinálja ezt itthon.