En is kiprobaltam, es tenyleg latszik hogy par verzio utan nagyon jo lesz ez.
Mivel Gitlabon csak bugokat varsz az issue trackerbe, ezert ide teszem a quality-of-life problemakat amiket talaltam:
- Main menu
- Az ikonok tul sok reszlettel rendelkeznek igy nehez megkulonboztetni oket. Probald meg 2/4/8 szinbol kihozni oket. A legrosszabb a "cut" ikon ahol az ollo egy resze beleolvad a hatterbe. Itt lehetne peldat venni a TIC-80bol.
- Jo lenne ha lenne valamifele "virtual stdout", ahol a printf() outputjat meg lehetne nezni pl. webes uzemmodban is
- MEG-4 C
- // C99-tipusu komment mukodik, de nincs dokumentalva
- Jo lenne ha a "blokkon belul barhol definialhatok uj valtozot" C99-es ujitas is benne lenne, kulonosen a for(int i = 0; i < 100; i++) {} tipusu konstrukcio hianyzik
- union nem hianyzik, de a struct igen, jo latni hogy a roadmapban mar benne van
- Documentation
- Nincs neki kulon ikonja
- Jobb lenne ha tematikusan is szet lenne valasztva valahogy. Konkret pelda: palettaeffekteket szeretnek csinalni, rakeresek a helpben es az egyetlen ~relevansan hangzo fuggveny a color(), ami rakattintva derul ki hogy csak turtle modban jelent valamit egyatalan. Sokkal jobb lenne ha ra se kattintottam volna ha lett volna valami turtle tag mellette. Ugyanez 3D-s fuggvenyekkel.
- Code editor
- A kontraszt nem eleg nagy ugy altalaban, ezen belul a kommentek pl. kulonosen nehezen olvashatoak (ez is jobb a TIC-80ban, de lehetne valami IDE-nek a szinosszeallitasat is hasznalni)
- Nem lehet szoveget kijelolni a shift + kurzor billentyukkel
- A sor vegen valo Enter a kovetkezo sor elejere megy. Jobb lenne ha az elozo sor behuzasahoz ugrana azonnal
- Nincs "run" gomb, de van "visual editor" gomb ami nem mukodik. Ne legyenek olyan gombok amik nem vezetnek sehova, de a gyakran hasznalt funkcioknak (help, run) legyen gombjuk.
- Bug: Ha elszall "syntax errorral", akkor a Functionlist gomb nem mukodik. A villogo kurzor a jobb szelre ugrik, de a lista ablak nem jelenik meg
- Sprite editor
- Csak negyzeteket lehet kivalasztani drag&drop-pal mint editalando egyseg, mig a map editorban siman kivalaszthatok teglalapokat is (8x16, 24x8 egysegek)
- Map editor
- Ha nagyobb mint 8x8 a stamp, akkor "dragging" rajzolaskor 8x8-ankent felulirja a mar lerakott tileokat. Kezenfekvobb lenne a dragging kozben a stamp meretenkent valo ugras, mig a feluliras akkor amikor az elso stampot teszem le.