( hajbazer | 2023. 05. 15., h – 19:53 )

Ízlelgesd, az elmaradt profit -> megkárosítás. 

Nem. Az elmaradt profit nem megkárosítás, hanem elmaradt profit. Nem csak a 0 Ft költséggel másolható tartalmaknál, hanem az áruház polcain megrohadó kajáknál is, ami után az üzlet nem realizál profitot, csak költséget, ha a vásárló nem veszi le a polcról, és teszi be a kosarába.


A profit az ami miatt elérhető valamilyen szolgáltatás, így van tervezve.

Úgy van tervezve, hogy a kockázatot, hogy lesznek olyan reklámok, amik nem érnek célba, a marketing-ügynökség bevállalja, amikor elindítja a marketingkampányt. Ettől még nem lesznek potyázók azok, akik a reklám láttán nem vesznek semmit.

Úgy van tervezve, hogy a kockázatot, hogy lesznek olyan felhasználók, akik nem nézik meg a reklámot (mindegy, hogy lehalkítás, szobából kimenés, adblocker, alternatív kliens, letöltöt videó stb.) a Google bevállalta, amikor monetizálta a jogvédett videókat. Ettől még nem lesznek potyázók azok, akik nem nézik meg a reklámokat.

Persze, nem elvárás, hogy értsd.

A Google-nak az elmaradt profit miatt sírdogálás, vádaskodás és a magadfajták ujjal mutogatása ellenére továbbra is sokszorosan profitábilis az üzleti modellje, mintsem veszteséges lenne. Ebben veszteséget, megkárosítást kiáltani röhejes.