( pink | 2023. 04. 27., cs – 14:48 )

Érdekes, a gyilkosok is pont így szoktak érvelni: igen, megöltem, de hát szar ember volt.

A google egyébként még mindig korrektebben áll a tartalomgyártókhoz (visszaoszt a bevételből), mint a meta (lófaszt se ad a tartalom előállítójának).

Észre kell venni, hogy a minőségi tartalom előállítása hosszú távon csak úgy működik, ha valaki finanszírozza (a jutuber visszakap annyit, hogy megérje neki befektetni időt, skill-t, asset-et).
Az infrastruktúrát is fenn kell tartani, működtetni kell.
A platformdiverzitás meg végső soron a felhasználóknak rossz, hiszen ha nincs egy meghatározó platform (mint pl. a jutub), akkor - az érdeklődésétől függően - lehetséges, hogy nem elég egy-két helyre előfizetni.

A reklámoknak én nem vagyok nagy barátja. Jobban mondva az egész marketing-gépezetnek sem. Mossák az emberek agyát, torzítják a gondolkodást.
Legjobb lenne egy olyan rendszer, ahol mindenki előfizet egy fájdalommentes összeget (szerintem havi párezet forinttal (amit a proli kábeltévére amúgy szemrebbenés nélkül elkúrnak sokan) nem a gyerek szájából veszed ki a parizert).

Nyilván a platform profitot akar realizálni, ahogy a tartalom gyártói is. Szerintem azt az egyensúlyt kell megtalálni, hogy a tartalomkészítőknek korrekt összeg jusson, ami által fenntarthatóan tudnak minőségi tartalmat előállítani.

 

A másik probléma, amit feszegetsz, szerintem kívül esik ezen a scope-on: a multik megvásárolták, zsebre tették a kormányokat, így tudnak adót ,,optimalizálni" (elkerülni). Ez nem csak az IT szektorban, és nem csak nyugaton van így. Erre kellene átfogó megoldást találni.