Réges-régen, egy azóta már megszűnt (beolvadt) bankban, volt egy bankszámlám, ami igazából csak egy kedvező lakáshitel miatt lett nyitva. A számlához járó bankkártya otthon a fiók mélyén pihent, sosem volt használva. Egy délután csipog a telefon, érkezik egy sms, hogy 284 Ft-ot költöttem a kártyámmal valami amerikai webshopban. (Ez kb. 1$ összeg volt akkor.) Hívom az ügyfélszolgálatot, hogy WTF van most? Természetesen az első, és második reakció az ügyintézőtől, hogy biztos kiadtam a kezemből a kártyát és így kerültek a kártya adatai illetéktelen kezekbe. De ha akarom akkor letilthatom a kártyát, mondom tiltsuk. És új kártyát kell csináltatni, mondom rendben csináltassunk. Valami 4000 Ft összeg rémlik rá. Kérdem, hogy akkor ezeket a költségeket nekem kell állni? Igen természetesen, de kifogják vizsgálni az ügyet, és ha úgy találják, hogy bármi gebasz volt a részükről, akkor jóváírják. Természetesen ez sosem történt meg. Azon túl, hogy vásároltak a kártyámmal, számomra csak az összeg volt meglepő. Ha rendelkeznek a kártya adatokkal, az lenne a logikus ha minél nagyobb összegben költenének róla. A másik, hogy hogyan kerülhettek ki a kártyaadatok, vagy esetleg valami bot random kártya adatokat próbálgathatott, és pont beletrafált az én kártyáméba?
Másik érdekesség, hogy régen mikor még az (rohadtul nem biztonságos) sms-es hitelesítéssel tudtam a online vásárolni, minden egyes tranzakciónál be kellett írnom a kapott sms kódot fizetéskor.
Mióta bevezették a hiper-szuper biztonságos appos hitelesítést, egyre ritkábban kell jóváhagynom a fizetést, általában csak csippan az app, hogy megtörtént a fizetés. Az elmúlt 10 fizetésnél, jó ha 3-4 alkalommal kellett jóváhagynom a tranzakciót.