( n.balazs | 2023. 04. 17., h – 20:47 )

Nem akarok védeni senkit se.
Szerintem az egész cikk erősen sántít a következők miatt:
- Pénzügyi szakember az áldozat. Ez megadja az alaphangot: a cikk komolynak akar hangzani.
- 5 éven át több mint 13000 tranzakció, az átlag 7 tranzakció / nap. Elég hihetetlenül magasnak hangzik, ha volt mellette más nem revolutos kártyája is.
- "volt idő, hogy 10-12 kártyát is használt az Apple Payen keresztül" - Ahaaa... Én meg vagyok a Mikulás...
- Egyik helyen azt írja a cikk, hogy 4-szer (négyszer), másik helyen 3-szor (háromszor) történt automatikus feltöltés a CIB számláról. Következetességből ötös.
- Ausztriai belépést látva nem szólalt meg a fejében a vészcsengő egy pénzügyi szakember fejében, hogy baj van.

Személyes sztori magyar bankkal kapcsolatban - nevet direkt nem írok: Este, éjfél körül át akartam utalni egyik LAFO számlámról másikra nagyobb összeget bankon belül. A rendszer nem engedte egy számomra rejtélyes hibakóddal. Majd még 2-szer próbálkoztam 10 percen belül. A 3. próbálkozás után 1 percen belül csörgött a telefonom: a bank ügyfélszolgálatától hívtak és érdeklődtek, hogy tényleg én vagyok-e, aki a tranzakciót kezdeményezte. Feltettek 1-2 kereszt kérdést és az ügyfélszolgálatos mondta, hogy 4. próbálkozásra már át fogja engedni a tranzakciót a rendszer. Ez 2021-ben vagy 2022-ben történt.
Szóval bizonyos bankoknál bizonyos esetekben működik a gyanús tranzakciók szűrése.