Látom, továbbra sem akarod érteni. Ha van egy mérnök, aki eddig villamos forgógépek vezérlésével foglalkozott, majd elmegy ultrahangos képalkotó gépet tervezni, akkor elég sok mindent meg kell tanulnia szerintem, és nem az a kérdés, hogy tudja-e a csomóponti potenciálok módszerét vagy a Gauss-eliminációt, mert ezeket megtanulta az egyetemen.
Szerintem te nem érted azt, hogy nem szokás 10-20-30 év tapasztalatszerzés után specializációt váltani (nyilván van ilyen, csak ritka, nem megszokott). Egy front end fejlesztő nem fog elmenni adatbázis adminisztrátornak vagy hálózatbiztonsági mérnöknek egy másik céghez, amikor munkahelyet vált, pedig mind a három IT terület. Nagyjából ezt feltételezed egy-egy ilyen váltásnál.
Te azt feltételezed, hogy emberünk mindig is ultrahangos berendezéseken dolgozott, csak éppenséggel ilyen berendezéseket elég kevés helyen terveznek. Nagyon leszűkíted akkor az emberek lehetőségeit.
Egyrészt az emberek a saját lehetőségeiket szokták leszűkíteni a specializációval, másrészt mindig van egy csomó olyan egyéb specializáció, ami nincs annyira távol a megszerzett tudástól és tapasztalattól, az ultrahang tapasztalatokat lehet használni az orvosi területen kívül is, mert rengeteg helyen vannak ultrahangos eszközök és könnyen át lehet nyergelni az önvezető autókra, ahol szintén vannak ultrahangos szenzorok, onnan meg lehet továbbmenni tapasztalatszerzéssel más specializáció felé. Semmi nem indokolja, hogy egy mérnök, akinek van 10-20 év tapasztalata ultrahangos eszközök tervezésében és fejlesztésében, az a következő munkahelyén már erőművi energiaátvitellel foglalkozzon, nem is szokott ilyen történni.
Te vagy az, aki saját tapasztalatok hiányában azt feltételezte már a második hozzászólásban, hogy egy cégek között mozgó ember két évig alig teremt értéket, holott ez ritka jelenség, ha a cég egyébként jól működik és a munkavállaló nem komplett idióta. Ezek után, a mondásod védelmére felhoztál egy csomó olyan jelenséget, ami azt mutatja, hogy a cég valóban rosszul működik. A probléma az, hogy neked ez a rossz működés a természetes, mert annyira kevés cégnél dolgoztál, hogy nincs tapasztalatod abban, hogy lehetne jobb is.
Tehát ne abból indulj ki, hogy aki egyik helyen valamivel foglalkozott, egy nagyon speciális, viszonylag ritka dologgal, az új munkahelyen valami csoda folytán ugyanazzal fog foglalkozni.
A valóságban nincs ennyire ritka specializáció, jelentősen túlértékeled egy-egy cégnél a szükséges tudást és azt az időt, amennyi idő alatt meg lehet szerezni. Még az olyan cégeknél sincs ekkora specializáció, akik valóban egyedi szolgáltatást nyújtanak világszerte valóban egyedüliként, mert a kockák ugyanazok, amiből építkeznek. A mérnökök jellemzően nem új építőelemeket hoznak létre, hanem másképp kombinálják a meglévő építőelemeket. Még a mérnöki K+F nagy része is csak abból áll, hogy meglévő kockákból próbálnak újszerűt építeni.
Én sem ugyanazzal a műszaki problémával foglalkoztam a különböző munkahelyeimen, lévén meglehetősen más volt a cégek profilja. Én ezért mondtam azt, hogy szerintem nem jó a gyakori cégváltás a cégeknek, meg a munkavállalónak sem.
Ez a te ügyed és a te életed, amiből lazán extrapolálsz egy komplett világ működésére, úgy, hogy a töredékét se élted meg, a nagy fehér foltokat pedig erősen kiszínezed.
Nem hinném, hogy hasi ultrahangkészüléket olyan sok cég tervez Budapesten, mint ahány gyrosos van ugyanebben a városban.
Miért kellene mind Budapesten lennie azoknak a cégeknek a mai világban? Lehet remote fejleszteni önvezető autót is, rengeteg példa van már rá.
--
Leírom ismét röviden: ha két év a cégnél a tanulógörbe, ameddig egy új ember nem tud még értéket teremteni, akkor ott el vannak baszva a céges folyamatok. Erre eddig csak olyan példákat hoztál, ami megerősíti azt, hogy el vannak baszva a céges folyamatok.