( ggallo | 2023. 03. 01., sze – 20:31 )

Ez sajnos valóban így van. A legtöbb cégnél nincs is IT költségvetés tervezve, ad-hoc döntik el egy-egy IT feladat megoldását, eszközt akkor cserélnek, ha már annyira megállt, hogy senkinek nincs hozzá bontott cserecucca, a rá szánt pénz a cég pillanatnyi állapotától függ, azonnali megoldás kell aminél nem kell számolni a jövővel (mert úgy drágább, majd "akkor" kitalálunk valamit), stb.

Fiatalon az ember próbálta megoldani. Mi szokszor ingyen dolgoztunk, mert van, amit nem lehetett kihagyni szakmailag, de az ügyfél nem akarta kifizetni. Kellett a meló, kellett az ügyfél, így inkább lenyeltük. Az volt az elv, hogy semmiképp sem kókányolunk, mert csak az ügyfél azt kéri.

Most van egy minimum műszaki-minőségi-szakmai szint, ami alatt nem vállaljuk el. Ilyenkor vagy elfogadja (és kifizeti) az ügyfél az általunk javasolt megoldást, vagy keres másik szolgáltatót. Én úgy vagyok vele, hogy ha elvállalok egy munkát, akkor azt jóra kell csinálni. Nem elfogadható, hogy kihagyok valamit ami kell, mert az ügyfél úgy kérte - Ő nem ért hozzá, csak a pénzügyi részét nézi, nekem kell a szakmai részból nem-engedni.
Régen amit az ügyfél nem kért, de muszáj volt az adott feladathoz, hogy a nevünket adhassuk a megoldáshoz, azt megcsináltuk "ingyen", mert kihagyni szakmai hanyagság lett volna. Most már nincs ilyen, vagy kifizeti, vagy keres mást, aki megcsinál neki egy fél rendszer is (és aztán majd együtt pingvineznek, mikor bedől, mert el lett hagyva a fele)...