( lcsaszar | 2023. 02. 27., h – 16:30 )

Igen, nekem is az a sejtésem, hogy bennem, vagy a készülékemben lehet a hiba.

Tehát adott egy Samsung Galaxy S10e készülék, ami a Yettel hálózatán működött. Ezen jól működött a Google Messages chat funkciója. Csak feltelepítettem, beállítani nem kellett semmit.

Gondoltam egyet, és számhordozást indítottam a Vodafone-hoz. Kaptam egy SIM-et és egy dátumot. Addig a dátumig volt egy ideiglenes telefonszámom. A kapott SIM-et az ideiglenes 70-es számmal kipróbáltam (sajnos a Messagest nem), majd tovább használtam a régi Yetteles SIM-et a megszokott telefonszámommal.

Amikor eljött a számhordozás napja, SIM-et cseréltem. Hamarosan azt vettem észre, hogy nem megy a Messages chat funkciója, csak SMS-t tud küldeni.

Talán hasznos adalék, hogy mobilparkolást nem tudok a 0620 kezdetű számra indítani, csak a 0670 kezdetűre. De lehet, hogy ez normális.

A Google fiókomban két helyen lehet megadni a telefonszámomat, azokat töröltem, majd újból megadtam. Mind a két alkalommal jött megerősítő kód SMS-ben, azokat elfogadta az admin felület. A Messages app-ban már nem emlékszem, hogy eleve be volt-e írva a telefonszám, vagy újból meg kellett-e adni. Mindenesetre folyamatosan azt írja, hogy telefonszám ellenőrzése.

Még azt vettem észre, hogy a fent említett három helyen hiába +3620 formában adom meg a telefonszámomat, a Google átkonvertálja 0620 formára. Ami nyilván probléma lenne, ha a Google külföldi számról akarna SMS-t küldeni. A szolgáltató által beírt SMS központ számát nem változtattam, az +3670 kezdetű.