( mauzi | 2022. 12. 18., v – 18:05 )

Regionális probléma.

Egyrészt, egy 50kWh feletti akkumulátorral rendelkező autóval normális esetben egyáltalán nem kell nyilvános DC töltőt használnod, mert az aznapi használatot elviszi napközbeni töltés nélkül. Csak, ha hatótávot meghaladó távolságra (200+ km) mész, akkor kell DC töltő.

Az általános tapasztalatok alapján, a Tesla töltőhálózata kiemelkedően jó, az egyik legnagyobb hozzáadott érték a Teslákhoz. Én utoljára akkor vártam superchargerre, amikor Győrújbarátnál még csak a 4 darab v2-es töltő volt, és akkor is csak pár percet kellett várni. Üzemen kívüli SuC töltővel egyszer találkoztam, a Törökbálinti Auchannál egyszer belefutottam egy félnapos áramszünetbe/karbantartásba. Ettől eltekintve, 100%-os a rendszer. A jelenlegi magyar helyzet ráadásul relatíve torz, mert az ingyenessége miatt fű-fa ott tölt. Ha egyszer nálunk is fizetős lesz a SuC, ki fognak ürülni a SuC-ek. Számomra megdöbbentő, mekkora kapacitást növesztettek ki a semmiből pl. a Szigetszentmiklósi Auchannál. A valós igény ott a negyede sem lesz, ha megszűnik a "nullás ársapka".

Ma hazafelé jövet néztem az Ionity-t, ott sem volt a kutya sem.