( _Franko_ | 2022. 11. 15., k – 17:19 )

A fejlesztő bezzeg letesz az asztalra valamit, elvégre ott a kész rendszer, meg lehet nézni.

Csak egy új mező kellene, mi az, hogy ez három fejlesztőknek másfél hónap?! :D

Ebből pedig akad sok itthoni (főleg kisebb) cégnél feszültség a bérezés/szerződéses összegek tekintetében.

Figyelj: minden szakterületnek megvan a maga szopása, amit kívülről nem látsz. A bérezés továbbra is nagyrészt abban különbözik, hogy milyen szintű melóról van szó: amiket leírtál, azok nagyrészt szakmunkás, kisebb részt technikusi, még kisebb részt mérnöki feladatok és ennek megfelelő a bérezése is, amire rákerül pluszban az, hogy cégként megy az árajánlat, ami merőben más műfaj, mint egy alkalmazotti bér.

Igen, a probléma az, hogy az üzemeltetésben sokkal nagyobb arányban vannak olyan melók, amelyekhez elég egy utcáról beeső akárkit betanítani pár hét alatt, aztán szakmányban tudja tolni évekig, mint a fejlesztés esetén és ennek megfelelően az átlagos fizetések is mások. Igen, a probléma az, hogy az ICT szektorban nincs értelmes szakmunkás és technikusképzés, ezért mindenki vagy mérnök, vagy papír nélkül van mérnöki szintű tudása és ezért az üzemeltetési melók nagy részét túlképzett emberek végzik, úgy érezve, hogy alulfizetettek, holott csak olyan melót végzetnek, amelyet soha nem fognak arányaiban jobban megfizetni. Lehet picsogni ezen napestig, de a hozzáadott értéket fizetik meg mindenhol, modulálva a szükséges szakemberek hiánya miatti felárral.