( ricsip | 2022. 09. 15., cs – 10:20 )

"Nyílt napot" tartani, (1. előadás/óra) ahova meghívni szülőt is a gyerekkel együtt. Belépő ingyenes v. fél/negyedáras. Ezek alapján már a szülőt bevonva, meggyőzve is lehet toborozni. Persze csak akkor sikerült, ha szülő veszi a fáradtságot, motivált h. a gyerekkel elmásszon egy ilyen órára (megfelelő neki is az időpont, el tud szabadulni a gyárból stb.).

 

Nekem amúgy az ilyen megoldással amúgys csak az a gondom, mint egy iskolai nyílt nappal: a tanárok úgy készülnek, úgy adnak elő (pl. érdekes szemléltető anyagokat hoznak be), ami viszont pont nem jellemző az év összes többi napjára. Diákként a "saját iskolámban" ültem bent sok ilyen nyílt napon, amikor az iskola toborozta hozzánk az új tanulókat a szülőkön keresztül. A tanáraim konkrétan készültek erre az 1 alkalomra: az órák nyilván nem voltak RADIKÁLISAN mások mint az év többi napján. De azért érezhető volt h. ilyenkor tényleg próbálták érdekesebbé gyakorlatiasabbá tenni azt az 1 órát. Matematika órából persze nem hozott ki a tanár csodákat, de történelemből, biológia, kémiából próbálták szebbnek jobbnak beállítani, mint amilyen az év összes többi órája. Diákként az az érzés fogalmazódott meg bennem, h. ez valahol átverése a szülőknek. Szülőként pedig most már a másik oldalról kellene megítélnem ezek alapján 1-1 iskolát ahová a gyereket íratom majd be.