Na de az államnak miért érdeke, hogy az elitgimnázium ugyanabból tanuljon, mint a felzárkóztató iskola? Teljesen illogikátlan, a kommunizmus egyenemberének ideológiáját idéző, avíttas gondolkodás ez. Vagy mind a vicc a szovjet hajvágógépről.
Miért ne dönthetné el a Fazekas gimi, hogy neki bizony más tankönyv kellene a diákjainak a felkészítéséhez, mint a körmendi középiskola? Miért ne válogathatna aközött egy oktató, hogy az ő diákjai számára mely tankönyv felépítése a jobb?
A cél ugyanaz: ugyanat a tananyagot kell elsajátítani, mert a mérés a végén mindenkinek ugyanaz. De az oda vezető út lehet sokféle, mint ahogy sokféle képességű és háttértudású diák is van. Miért ne adaptálódhatna az iskola a diákok és tanárok képességeihez? Miért kötnéd meg a kezüket? Miért jó ez? Miért megyünk a világ természetével szemben? Az a természetes, hogy az emberek különböző képességűek. Miért akarjuk őket egységesen kezelni.
Ez mind a tehetségek ellen mutat, az egységes kezelés az sosem a kiemelkedőket támogatja. Láttunk már ilyet 40 évig Magyarországon, nem működött jól. Miért gondoljuk, hogy majd mi jobban tudjuk?