( VincentV | 2022. 09. 04., v – 14:17 )

Magyarázza el akinek elektromos autója van, hogy hogyan megy az, amikor ősszel, télen stb. kell tölteni az autót és a töltőkábel lóg a kocsi mellett a szakadó esőben, latyakban, sárban, hogy azt a töltés befejeztével hogyan rakja vissza az autóba? Holt mocskosan? Egy öltönyben dolgozó ember tényleg öltönyben végzi el ezt a feladatot?

Rosszul fogja :) 2-3 év alatt egyszer töltöttem ilyen kábellel és ilyen oszlopon, mert nincs sok értelme, lassú. Órákig lóg rajta az autó, és alig kapsz cserébe értelmezhető hatótávot. Oké, van 22kW-s is, de ritka, meg pont a kábel miatt macerás, és ahhoz olyan autó kell, ami képes 3x32A-el tölteni AC-ről (ez nagyon ritka). Hint: DC töltőn van saját kábel, olyan mint egy benzinkút, otthon meg szintén van kábel+csatlakozó az EVSE-n. Amihez autóból elő kell venni kábelt, az vagy ingyenélés (akkor meg ne sajnáld hogy koszos lesz), vagy egyszerűen nem tudja használni az autóját, ő az, aki nem olvasott egy sort se, a dízelbe is benzint tankolna, és szervizbe is akkor hordja amikor megáll. Vagy egyszerűen csak rosszul döntött, nem tud otthon tölteni, kitalálta hogy van egy töltő ezen a helyen, és erre építette a vásárlást.

Jelenleg 15db BEV van nálunk a céges flottában, 2db-hoz van ilyen kábel, a fele 3 éve fut lassan, nem hiányzott még senkinek ez az un. "utcai kábel". Eleve nem is szokták az autóhoz adni (a fentiek miatt), ehhez a kettőhöz azért van mégis, mert valami akcióban mellédobta a kereskedő. Én mindenkinek azt szoktam tanácsolni aki kérdezi, hogy vegyen e ilyen kábelt (elég drága amúgy), hogy kb. soha nem fogja használni, de lehet olyan helyzet egyszer amikor nagyon jól jön (nekem még nem volt), és akkor örülni fog, döntse el maga, hogy megéri e. A kábel ára amúgy 70-100eFt.