( naszta | 2022. 08. 23., k – 08:43 )

Egy állami cég fordítva működik. Levezetem: az állami cégnél a vezető elsősorban lojális és nem eredmény orientált (hiszen politikai kinevezett), ergo az beosztottjaitól is ezt várja el. Ez az elvárásrendszer a ranglétra minden szintjén érvényesül: sose lesz olyan hatékony, mint az olyan cég, ahol inkább az eredményesség érvényesül. Ezen felül egy állami cégnek nem kizárólag profit elvárása van. Pl. nem rúg ki egy halom embert, hiába haszontalanok valamint költ egy csomó baromságra, ha arra érkezik nyomás.

Érdekes, hogy ma 4 szolgáltatóból 3-ban így vagy úgy szerepe van az államnak. Csak halkan jegyzem meg, hogy az egy állami szolgáltatós módszert kipróbáltuk már és nem vált be (Posta 1990 előtt). 10+ év várakozás vonalra (feltéve, ha párttag vagy), ikervonal, párt titkárnak elsőbbség stb.