"De akkor meg mi lenne az iskola szerepe? Nem hiszem, hogy csak a papír."
E-Medve mondja a tutit: megmutatni, hogy mi minden van itt, merre lehet elindulni, meg egy minimális alapot ad sok területhez, amibe beleáshatod magad a jövőbeli megélhetés reményében. A papír csak annak az elismerése, hogy sok mindenhez értesz egy kicsit és képes vagy nagyon gyorsan rengeteg "hülyeséget" megtanulni, ha épp az kell.
Illetve egyéb dolgai is vannak/lennének, úgyis mint kapcsolati tőke kiépítése -> lásd a "pár végzős egyetemista összeállt és..." kezdetű történeteket sikeres cégek alakulásáról, szocializáció -> lásd a közveszélyes gnu/linuxistákat itt a hupon, akiknek szemlátomást nem volt gyerekszobájuk/vérengző egyetemi tanáruk, aki rádöbbenti őket, hogy lóf*t tud kend, nem programozni, látókör szélesítése -> már persze ha a többség nem csak a potyakreditet látná az értelmiségi modulban.
Mert ok, hogy aki ötéves kora és a c64 óta nyomja az 15 év alatt remek kóder lesz magától is, de a többség nem ilyen és nem csak ennyi kell a világ forgásához.
A gépi ellenőrzés meg egy undorító favágómunka kiváltása - tanári szemszögből. Nem tudom, máshol hogy megy ez, de nálunk korábban is a gyakvezérek dolga volt a zh/beugrójavítás, a személyes kontroll meg változatlanul is a tanáré - utóbbi pont elég erős és nevelő hatású ahhoz, hogy mindenki Tőle féljen a legjobban :). Szóval ezzel nem veszett el semmi, legalábbis a DE-ről.