Az elektromos hajtáslánc nagyon hatékony városi- és kis sebességű haladásnál. Ebből az következik, hogy óriási (közel kétszeres) különbség van a fogyasztásban és a hatótávban az autópályás és a városi/elővárosi közlekedés között.
Tesla Model 3 adatokkal tudok szolgálni: a települések közötti mellékutakon kényelmesen közlekedve el lehet vele érni 10-12kWh/100km fogyasztást. Városban és környékén el lehet járkálni 14-16kWh/100km körül, autóúton 18-20kWh/100km, autópályán 20-24kWh/100km.
A teljes hatótáv tehát 300-600km között alakul, ha 100%-ról 0%-ra merítenénk, életszerűen (80%-ról 10%-ra merítve) 240-480km között van a hatótáv.
A WLTP érték erősen városra és város körüli közlekedésre van súlyozva, simán oszd el kettővel, hogy megkapd az autópályás hatótávot. A BMW i4-nél vegyes használtra megadott 19.1kWh teljesen hihető.