Max akkor lépek, ha ez a hozzáállás lesz az általános amit te képviselsz.
Hiába írom le, te nem akarod érteni. Nem gondolom, hogy hülye lennél, hanem azt gondolom kényelmesebb nem értened engem, hogy a világnézeted konzisztens maradjon.
A baloldal kalkulációs tévedése, hogy önállóan vizsgálja a projektet (szándékosan), nem veszi figyelembe a másod és harmadlagos hatásokat. Én ezt már megszoktam. Annak idején szerinted a Tisza szabályozása megérte? Miért nem vettek inkább több lovat és lovaskocsit? A dunai rakpart kiépítése egész Budapesten kb még kézi munkával? A kisföldalatti megépítése a belvárosból a semmibe? Az államnak sok olyan feladata van, ami nem feltétlen éri meg, de ezekről egyet tudunk: a piac biztosan nem fogja elvégezni.
Vannak objektumok, műtárgyak, erőforrások létesítése ami stratégia okok miatt léteznek és kell létezniük. Az országnak energetikailag függetlennek és önellátónak kell lennie. A keleti árura szedjük mi a vámot és adjunk mi hozzáadott értéket ne a nyugat. Nem idiotizmus, hogy többet utaztatjuk a termékeket, mint szükséges? Szerintem a vonatok visszafelé üresek lesznek?
Mondok erre példát: COVID előtt egy kamion Olaszországból Budapestre kb 2.000 euro volt, vissza 500. Tudod miért? Mert kevesebb áru ment vissza. Ilyen esetben mi történik? Még, ha drágábban is állítunk elő valamit mint mondjuk a németek, lehet logisztikai előny miatt tőlünk veszik.
A világ úgy lesz kisebb és kiegyensúlyozottabb, ha logisztikai útvonalak létesülnek. Ez segíti a jövedelmek elosztását is. Mennyit ér az, hogy a magyar átlagfizetés közeledjen az EU átlaghoz? Na ilyenekhez kell, autópálya, vasút, raktárak, etc...
ps.: A következő értetlenkedő vagy kötekedő kommenteidet kihagyom. Túl sok figyelmet igényelsz és én erre nem vagyok alkalmas. Unom. Felfogtam, hogy nem akarod érteni. Nem kell ezt jelezned felém.