Ja, van, de ha egyszer valaki csak ezt használja, akkor minek van benne a többi 1 gigányi, memóriában futó, grafikus dokkos, egyéb szar, értelmét veszíti. Pont ez a lényege a minimalista unixlike rendszerekre készült X-es WM-eknek, hogy csak ablakokat kezelnek, abból is jellemzően terminálablakokat, mást semmit, hiszen keyboard driven workflow-ra nem is kell más. Windowsban is be lehet állítani shortcut-okat.
Az a baj, hogy a GUI tényleg fejlődési zsákutca, mert nem hatékony. Azért érzitek hatékonynak, én is azért éreztem évekig a legjobb megoldásnak, mert ahhoz szoktattak minket hozzá a nagy cégek, mainstream OS-ek. De a terminálos, meg keyboard-os workflow-hoz képest nem hatékony. Egyszerűbb megtanulni a GUI-t egy laikusnak, mert elég neki megmutatni az egérkezelést, ablak, menü, ikon fogalmait, aztán elkattintgat, kisebb a tanulási meredeksége, cserébe a hardverigényt, megkívánt fejlesztési erőforrásokat is megdobja. De aki nem egy bites user (mint mi itt jellemzően a HUP-on), annak érdemes túllépni rajta. Ezzel szemben a terminális, CLI, keyboard driven cucc elsőre meredek, komplex, mindenféle gyorsbillentyűt, kapcsolót, miegymást fejben tartani, de ahogy az ember ezen átkűzdi magát, onnan hatékonyabb, rugalmasabb, jobban automatizálható, gyorsabb (értsd: betöltési idők, nincsenek mikrolagok, gyorsabb boot, gyorsabb bezárási/leállítási idő), kisebb hardverigény. Nem véletlen, hogy az összes encoder, converter, compiler, interpreter, server daemon, stb. mind CLI megoldás, még virtuális gép, stb. is. Az is igaz, hogy attól is függ, ki mit csinál a gépen. Mert ugye játékok csak grafikusan mennek, meg ilyen grafikus szerkesztőprogram, ahol tetszőleges képrészleteket kell kijelölni, meg random pontokhoz húzni/görgetni, képszerksztők, videószerkesztők, stb..