Miért csalás?
Szabálykönyv alapján járt el a versenyigazgató.
Előtte megegyeztek az összes csapattal, hogy minden lehetőséget meg kell adni, hogy ne SC alatt érjen véget egy verseny, hanem a pályán. Minek kellett volna az SC-t bent hagyni, amikor véget ért a baleset utáni helyreállítás?
Még nagyobb felhördülés lett volna, ha SC mögött odaajándékozzák Hamiltonnak a vb címet.
Hamilton is mehetett volna friss gumikon, akkor Verstappen nem tudta volna megelőzni.
Vagy előző 21 versenyen szerezhetett volna plusz összesen 9 pontot.
Valaki arra hivatkozott, hogy jó hogy benne van a szabálykönyvben, hogy a versenyigazgató felülírhatja az SC szabályt a verseny érdekében, de ezt eddig nem alkalmazták. Igen ám, de eddig nem is volt olyan eset, hogy alkalmazni kellett volna. Azért kellett most felülírni az SC szabályt, mert már csak 1 kör volt hátra a versenyből, és korábban a csapatok is kérték, hogy ne az SC befolyásolja a futamot, ne az SC hozza be a mezőnyt, hanem minél előbb hívják ki az SC-t és minél előbb induljon újra a verseny a pályán.