Ez így gáz, de elvileg van olyan pont a szabálykönyvben, hogy a versenyigazgató felülírhatja az SC szabályt, itt egy összefoglaló: https://www.autosport.com/f1/news/why-masis-latest-marginal-call-has-le…
It cited Article 15.3 that states the Race Director shall have "overriding authority" for the safety car. So, when he decided it was coming in, then that is all that matters.
And once the decision was taken to bring the safety car in, which is covered in Article 48.13, then that meant the safety car had to come in that lap – so this overruled 48.12.
Szóval elvileg szabályos volt, de az biztos hogy nem jó, hogy ilyen szelektíven belenyúltak a versenybe.
A piros zászló szerintem nem lett volna indokolt, mert a mentéshez csak pár kör kellett. Akkor kell piros zászló, ha túl sok kör kéne a mentéshez, vagy pedig ha elzáródik a pálya.
Az a döntés volt hülyeség, hogy a lekörözött autók maradjanak a helyükön. Mert hogy először ez volt az utasítás, hogy a lekörözött autók NE vegyék vissza a kört. Ez is elvileg szabályos, mert a versenyigazgató felülírhatja az SC szabályt, de attól még ez is hülyeség volt.
Azt kellett volna, hogy vegyék vissza a lekörözött autók a kört 1 körrel korábban, akkor még lett volna erre idő, aztán a következő körben, tehát az utolsó előtti kör végén, az utolsó kör elején, induljon újra a futam.
A Latifi baleset helyszínén ha lengetik a dupla sárga zászlót, akkor nyugodtan el tudnak ott menni a lekörözött pilóták szépen lassan, egymást nem előzve.
Így nem kellett volna semmilyen szabályt felülírni, és nem lenne szerintem vita.
Nem volt jó ez a döntés így, szerintem új versenyigazgató kéne, és a szabályokat is pontosítani kellene.
Viszont azt is látni kell, hogy a Hamilton és Verstappen ütközet szempontjából mindegy volt, hogy csak a köztük lévő autókat, vagy pedig az összes lekörözött autót elengedik-e. Ha azt mondják, hogy az összes lekörözött autó vegye a vissza a körét, de az SC azonnal ki is áll, akkor is ez lett volna az eredmény, hogy Verstappen ott van közvetlenül Hamilton mögött.
Szóval alapvetően inkább szerintem csak ott hibázott a versenyigazgató, hogy későn szólt, hogy vegyék vissza a körüket a lekörözöttek, és nem is mindenkinek szólt, csak a HAM-VER közötti autóknak.
Az lett volna tényleg a jó, hogyha legkésőbb 1 körrel előbb szólnak az összes lekörözött autónak, hogy vegyék vissza a kört, aztán az utolsó körre elengedik a mezőnyt.
Azt viszont látni kell, hogy ebben az esetben is ugyanúgy Verstappen ott lett volna Hamilton mögött közvetlenül, és ugyanúgy megelőzi.
Ez a döntés inákbb a többi autót sújtotta, tehát a 3. helyen és attól lefelé, mert ott beszorult néhány lekörözött autó.
Összefoglalva, én szerintem nem jó döntést született, viszont nem a rossz döntésen múlt, hogy Verstappen támadhatta Hamiltont.Lett volna ennél jobb döntés, de a vége ugyanaz lett volna, tehát hogy Verstappen közvetlenül Hamilton mögé kerül, és 1 köre marad megelőzni Hamiltont.
A piros zászló tényleg nem lett volna indokolt, mert akkor csak azért lett volna piros zászló, hogy szegény Hamiltonnal ne szúrjunk ki, de ilyet meg nem lehet.