( uid_16313 | 2021. 12. 12., v – 20:25 )

Elutasították, Google fordítóval:

"A Mercedes a feltételezéseknek megfelelően kijelentette, hogy a verseny vezetése megsértette a sportszabályzat 48.12. pontját. Ezért azt kérték, hogy Hamilton legyen a győztes, mivel e hiba nélkül nyert volna. Bár az FIA gyakorlatilag a vádlottak padján volt, a Red Bull védekezést is előterjesztett. A Red Bull szerint a 48.13 cikk (amely a biztonsági autó fázis végét határozza meg) felülírja a 48.12 cikkelyt, mivel a 13. pont szerint a versenyigazgató maga határozhatja meg a biztonsági autó használatának módját. Maga Masi ekkor foglalt állást – csak Hamilton és Verstappen között engedte vissza az autókat, hogy ne csorbuljon a vezető párharc. És elmondása szerint minden csapat között általános egyetértés van abban, hogy lehetőség szerint minden versenynek zöld alatt kell végződnie. A felügyelők levonják a következtetést: a 48.13 cikk valójában felülírja a 48.12-t a kérelemben. Ettől függetlenül a Mercedes azon kérése, hogy az 57. körtől visszaállítsák a besorolást, a futam visszamenőleges lerövidítése, és nem megengedett."

 

Ez a lényege: "a versenyigazgató maga határozhatja meg a biztonsági autó használatának módját."

 

Szóval eléggé egyértelmű, hogy az elmulasztott kerékcsere miatt bukott el Hamilton az utolsó körben.