( zeller | 2021. 11. 26., p – 15:08 )

Nem biztos, hogy a szivattyú által szálított térfogatáramot kéne szabályoznod. Én csinálnék egy puffer tartályt, amibe egy tekergethető szelepen keresztül folyna bele a hűtővíz, és ebből a tartályból egy mezei úszókapcsolóval be/ki kapcsolgatott közönséges szivattyúval tolnám vissza a vizet a kör elejét képező tartályba. Annyi a lényeg, hogy a szivattyú szállítási kapacitása nagyobb legyen, mint amennyi a csövön, akarom mondani a tekergethető szelepen kifér, illetve az említett "alsó" tartályban a bekapcsoláskor lévő folyadékmennyiség esetén is legyen a hűtőt "fentről" tápláló hideg tartályban elegendő folyadék.
Ekkor ezt az "alsó" tartályt lehet hűteni, de akár azt is meg lehet csinálni, hogy a vissza ágba rakni egy nagy felületű (autó) hűtőt - ehhez azonban a szivattyúnak kell megfelelő nyomást létrehoznia, mert a hűtőnek igen jelentős lehet az áramlási ellenállása.

Expert módban a szelep tekergetését a kiáramló folyadék hőmérséklete alapján automatizálhatóvá lehet tenni, azaz ha melegebb a kifolyó víz (azaz több hőt kell elvonni), akkor nagyobb közegáram felé kell tekerni, ha meg csökken a kifolyó víz hőmérséklete, akkor kevesebb az elvonandő hő - lehet csökkenteni a közegáramot.

Az autók vízpumpája jellemzően a motor fordulatszámával arányos fordulatszámon pörög (ékszíj vagy a vezérlés hajtásán keresztül), és ezzel a közegáram is változik.