( zeller | 2021. 09. 06., h – 09:52 )

A vonatvezető, vagyis vezető jegyvizsgáló nem vezeti sem a motorvonatot, sem a mozdonyt :) Egyébként saccra az történt, hogy a másik vonatra kiírt személyzet forda szerinti vonata nem érkezett még be, és valahonnan le kellett akasztani úgy embereket, hogy az nagyon ne borítsa fel az érintettek vezénylését.
"a 40 perce bent álló motorvonat eleve késéssel" - attól, hogy a szerelvény ott van, nem biztos, hogy indulásra kész, illetve az sem biztos, hogy a rajta szolgálatot adó személyzet időben megérkezett (egy másik vonaton dolgozva).

"mert jött be 2 másik vonat éppen. Miért nincs egy nemzetközi pályaudvarnak 2-nél több be/kijárata" - A Keleti még emberes, de vannak időszakok, amikor az is "tele van", azaz ha a saját időablakban nem tud elindulni egy vonat, akkor lehet, hogy sokat köll várnia. Mindezt tetézi az, hogy az érkező oldalon is vannak késések, tehát a menetirányítók a pillanatnyi állapotból, késésekből kell, hogy levezényeljék, mikor, melyik vonat járhat ki meg be.

"És főként miért nem állítják meg a bejövőket kint a nyíltpályán ha van menetrendszerint induló vonat" - A vonatok nem egyenrangúak. Egy IC-t vagy nemzetközi gyorsvonatot nem fognak megfogni bejáraton/nyílt pályán azért, mert egy vicinális indulna. (Ahogy írtad, három nemzetközit fogadott közben a keleti - nem csoda, hogy a belföldi személyt nem engedték ki. )

Szerintem ha bővebben érdekel, mi miért és hogyan zajlik, tedd fel a kérdéseket mondjuk: itt.