( pink | 2021. 09. 03., p – 01:25 )

Azért a 30.000-es periódussal meg ők lőttek túl a célon. Nem egy gyártónál lett ebből baj. Fiat, Renault, hogy csak kettőt említsek.
Pl. abból a korból származó flottás dCi-knél (amiken biztosan nem cseréltek gyakrabban olajat a 30.000-nél, mert leszarták) ha megveszed használtan, érdemes kapásból a hajtórudak siklócsapágyait is cserélni, és a szelepfedél alá benézni, indokolt-e egy tisztítás.

Ami pl. nekem van Fiat Multijet annak a csereperiódusát később felül is vizsgálta a gyár. De talán a Renault is, nem tudom.

Másrészt az szokott a gond lenni, hogy sokan nem látják meg a 30.000 km után a vagy szócskát, ami különböző használati feltételekre vonatkozóan rövidebb csereperiódust ír elő.

Nekem az az ökölszabályom, hogy - szintetikus olajjal - turbós motor 10.000 km-enként, szívó 15.000 km-enként olajcsere.
(Turbósnál magasabb a hőterhelés és fontosabb, hogy ne legyen szennyezett.)