( VincentV | 2021. 09. 02., cs – 10:07 )

16db DC toltot epitenek epp a parkolonkban, a lakossagi aron tudom tolteni az EVmet, havi 30 CHF plusszba kerul a sima parkoloval szemben.

Már megint egy egyedi példa, ilyen olyan klubkártyával, előfizetéssel, ki tudja mekkora teljesítménnyel, DC egyáltalán? (de írd majd meg, érdekel).

es igen, a teslaet hoztam, mert vagy verseny lesz es mindenki lemegy oda, vagy igy jart a tobbi.

Heh? A Superchargeren csak Tesla tölthet, miért kéne az Ionitynek vagy bárkinek lemenni oda, ők töltőhálózatból élnek, nem árulnak hozzá 15-40mFt-ért autót. Másrészt Musk bejelentette, hogy ki fogja nyitni a Superchargereket az EU-ban a nem-Tesláknak is (persze azt nem mondta el miért, de tudott az ok: így férhet csak hozzá a most induló kövér támogatásokhoz). Az ára annyi lesz mint a többieknél (és itt a többiek alatt a legdrágábbakat kell érteni, lásd Ionity).

mellesleg itt egy gondolatkiserlet neked: ha veszek egy S/Y/X-et a teslatol, szerinted erdekel engem mennyibe kerul tolteni? vagy ha vesz az ember egy X6-os BMW-t, erdekli szerinted, hogy mennyiert tankol?

Tudtam hogy előbb-utóbb rá fogunk fordulni erre, ezért is írtam az előző commentem utolsó bekezdését. Másrészt te írtad, hogy olcsóbb nem-otthon tölteni, mint egy benzinest tankolni, én csak reagáltam rá.