( VincentV | 2021. 09. 01., sze – 19:49 )

Miért kellene neki nagyon komoly hálózat? Egy családi házban azért nem akkora űrtechnika 3x16A, vagy akár 3x32A. Amit kapsz az autóhoz alaphangon, az általában egy 8-16A-es schuko csatlakozós EVSE, bedugod a konnektorba és ennyi. Általában akkor kell hiper-szuper 3x32A gyors(abb)töltés otthon, ha a user a szemét kinyomja az autónak, azaz, minden nap 200-300km-et megy a normállal, 400-600km-et a long range változattal. Taxisoknak kellhet ilyen max, vagy területi képviselőnek, de ők meg röhögve oldják meg, mert milliókat fognak meg éves szinten az EV-vel. A 3x32A-s fedélzeti töltőnek is durva felára van az extralistában általában, és az EVSE is baromi drága, átlag felhasználásra szerintem pénzkidobás.

Nálam pl. 3x25A van, de 3x16 is elég lenne. Egy 11kWh-s PHEV-et, és egy 39kWs- EV-t töltök róla, a PHEV-t szinte minden nap, az EV-t elég heti kétszer-háromszor, akkor is csak pár órát (100km-et megyek vele egy nap). Egyébként teoretikusan 1x16A a háromszorosát tudná fedezni a fogyasztásomnak, de persze az már a kényelmetlen kategória lenne (ne töltsön a két autó egyszerre, ne menjen a mosógép, sütő, stb..).

Látom hogy abból (is) indultál ki, hogy nem otthon tölt. Nos, ha nem otthon tölt, akkor ne vegyen EV-t. Az útszéli drága DC töltők arra vannak, hogy ha valaki ritkán elindul akkora útra, ahol napon belül kell tölteni az autót (azaz nem desztinációs töltőt használ), akkor tudja megoldani. Ilyenkor a fél óra szünet is belefér (ami vissza is jön azáltal, hogy egyébként soha nem kell benzinkútra mennie), meg az a pénz is, ami annyi mintha benzint tankolna. Ha meg napi/heti szinten van ilyen, akkor megint csak nem jó választás az EV.