nem tudom mi jelentősége van annak, hogy a szűrőt mikor gyártották - vagy ezek is megromlanak a dobozban mint a tejföl?
Mi a valószínűbb, hogy az autóval kb. egyező korú betét (értsd: augusztusban átadott autóban azévi áprilisi betét) a gyártáskor került bele, vagy 2 évvel később, az állítólagos csere alkalmával? Nyilván, meg lehetne magyarázni, hogy biztos pont berendeltek 2 évvel korábban több évnyi betétet, és csak lassan fogyott el nekik, vagy véletlenül a polc hátuljában maradt pont egy kétéves darab, de azért sokkal-sokkal hihetőbb scenárió, hogy nem cseréltek semmit, csak kiszámlázták.
Az a probléma, hogy így akkor az is kérdés, hogy amit elvileg megcsináltak az autón, azt vajon tényleg megcsinálták-e. Volt-e 30k-nál olajcsere (ami ugye eleve nem nevezhető egy autóbarát periódusnak, de ha még azt is kispórolták...), vagy azt rakták-e bele, amit kiszámláztak, stb.
A második esetben mégis mit várnál a kereskedőtől?
Ne hazudjon. Ha csak egy szervízkönyvet tud felmutatni, akkor legyen az autó szervízkönyvesként hirdetve, de ez még nem ellenőrizhető szervíztörténet. Ahhoz hozzátartozna az összes szervíz munkalap, ami az autóval kapcsolatban keletkezett, sőt, nálam a számlák is (az időszakos szervíz nincs ingyen, tehát számla is készül, és akármilyen meglepő, nem csak olaj + olajszűrő + munkadíj szokott rajta lenni). Ha bemegyek új tulajként, nem fogják ezeket nekem megmutatni a márkaszervízekben, tehát ezt az eladó félnek áll módjában odaadni. Vagy ha nem teszi, akkor ne mondja azt, hogy "ellenőrizhető szervíztörténet".
Másrészt ki se választok, oda se megyek egy problémás típust/motorral szerelt gépet megnézni.
Hát jó, de ezt nem biztos, hogy tudod, ha az autó (és a típus/motor) még csak 3 éve van piacon. Vagy ha kiderültek róla dolgok, és azt orvosolták, akkor számítasz-e másmilyen dolgokra, amik nem derültek ki? Hány éves fejlesztésű típust/motort lennél hajlandó megvenni? 5? 10?