Lófaszt.
A 2009-ben dohányostól vásárolt Peugeot-ból a mai napig nem sikerült teljesen kiűzni a szagot.
Takarítógéppel át lett mosva csomószor a kárpit, mindenféle samponnal. Kárpittisztító szerekkel előzezelve, stb.
Mivel van ózongenerátorom, rendszeresen kapott rengeteg ózonkezelést. Nem egyszer egész éjszaka ment bent a generátor.
Utána valameddig tényleg jobbnak tűnik, de amint eltűnik az ózon utáni ,,uszodaszag" és egyszer kint hagyod az autót a napon, ismét visszajön.
Az intenzitása nyilván nem olyan, de érzed.
Valamint az egérszagot is kurva nehéz eltüntetni. Meg kell találni, hova szart vagy döglött bele az egér, és kitisztítani. Addig hiába ózonozol. De az legalább többnyire lokalizált, nem az egész kárpit szívta be.
Illatosítót nem használok az autóban, mert az olyan, mint a kutyaszarra homokot szórni. Az az elvem, hogy az autót takarítani kell és vigyázni rá, nem wunderbaumot tenni bele.
Vannak egyébként autók, amiket nem javaslok ózonozni, Szerintem a kárpit tömésében lehet valami, amivel az ózon reakcióba lép (poliuretán?). Utána irgalmatlan húgyszag van a kocsiban, vagy nem is tudom, mihez hasonlítsam. Hetekbe telik, míg kikopik. Nekünk a Fiatunk ilyen.
Az ózont egyébként sokan túlértékelik. Valóban nagyon jó, sokmindenre lehet alkalmazni. De nem mindenható. Pl. a klímában lévő gombatelepeket nem fogja felszámolni. Igazán szennyezett klímát csak úgy lehet kitakarítani, ha megbontással hozzáférsz a klímaelpárologtatóhoz. Általában a pollenszűrő vagy a befúvó ventillátor felől lehetséges, típustól függően.
A klímabomba hatásmechanizmusa, hogy a benne lévő 2-propanol az elpárologtatón kondenzál és fertőtleníti azt. Penésztelepeket ez se fog felszámolni
Na de ez már nem az eredeti témához tartozik.