Kezdenek az autók is olyanok lenni, mint a fűkaszák. Nem mindegy, mennyit használod.
Aki 15 év alatt megy 100.000 km-t, az könnyen mondja rá valamire, hogy sose volt baja (hacsak nincs konstrukciós hibája a gépnek vagy a rozsda nem luggatja ki).
Mint egy kínai fűkasza. ,,Hatodik szezont kezdem vele és nem volt még baja. Jó kis gép ez." Persze, csak eddig összesen nem ment húsz órát, mert a kút körül meg a lugas alatt szaladsz csak vele körbe. Ha odaadnád egy közterület fenntartónak, egy hetet nem bírna ki.
Egy-két autóval kapcsolatban is ez az érzésem. Akkor van gond, amikor valaki azt hiszi, hogy pl. egy ,,korszerű" EcoBoost motor egyenértékű a korábbi generációval (hiszen kb. ugyanannyi lóerős lol) és jó lesz majd az külföldre járni pályázni.
És még japánból is mellé lehet fogni. Ott van pl. a Toyota hulladék 1.33-as benzinmotora. Ami 5W30-as olajjal üzemórás, az versenytechnika, nem civil gép. Hányan beszopták.
Korábban pont a japánok voltak akik nem írtak elő mindenféle speciális vicket-vackot az olajra, mert tudták, hogy a világ egyes részein úgyse lehet olyat kapni.
Számomra az a motor, amiben ha olaj van, félmillió km után szétszeded, és összerakod, mert megállapítod, hogy mechanikai szempontból itt nincsen feladat. Nem ám beégett gyűrű meg ilyenek.
Nekem még nem volt olyan autóm, ami eszi az olajat. Pedig nem kevés km-es gépeink vannak.